Mentor iskola a Bükk kapujában

Adaptálható jó gyakorlat lovaskultúra és lovaglás oktatásához általános iskolákban

TÁMOP-3.1.4-B (2013)

Iskolánkban 2007 óta folyik lovasoktatás, a 3, 4, 5. évfolyamokon.

Az elmúlt nyolc évben végigjártunk minden oktatásszervezési, módszertani bukatót. Iskolai lovasoktatásról irodalom, vagy adaptálható jógyakorlat, tapasztalat gyakorlatilag nem állt rendelkezésünkre. Az eredményes, és gyermekek számára élvezetes lovasoktatás kialakításához rendkívül fontos a gördülékeny, hatékony óraszervezés, a játékos, sokszínű fejlesztő gyakorlatok alkalmazása, a kísérőpedagógusok aktív bevonása az oktatás menetébe.

Mára kialakult rendszerben, kipróbált módszerekkel oktatjuk a lovaglást, kiegészítve a magyar lovaskultúra, lótartás hagyományainak megismerésével. Büszkék vagyunk arra, hogy segítő részesei lehettünk a Nemzeti Lovas Program és azon belül a lovaskultúra oktatása a köznevelésben kerettantervének kialakításában. Több lovas szakember és magas rangú politikus nézte meg, és nyilatkozott elismerően arról, hogyan zajlik nálunk az iskolai lovasoktatás. Az elmúlt egy évben már másik iskola is jár hozzánk lovagolni, átvéve oktatási módszereinket. Nagy segítség volt számunkra, hogy a lovarda tulajdonosa ahová diákjaink járnak, az iskola egykori testnevelő tanára volt. Az ő évtizedes pedagógusi múltjával és lovasoktatói szakértelmével is kellett néhány év, hogy a lovasoktatás gördülékenyen, és jól működjön, és ami nagyon fontos, a gyerekek is megszeressék. Ezt a néhány év kísérletezést szeretnénk megspórolni módszertani modellünk adaptálásával az arra fogékony iskoláknak.

Modellünk segítséget nyújt:

  • a kísérőtanárok, testnevelők bevonására a gyakorlati és elméleti oktatásban,
  • az egyes csoportok, csoportbontások kialakításában,
  • a lovasoktatás hatékony szervezési gyakorlatainak megvalósításában,
  • hátrányos helyzetű, nehezen kezelhető, esetleg testileg fogyatékos gyerekek oktatásában,
  • az elméleti oktatás módszertanában,
  • értékelés gyakorlatában,
  • a tanmenet, tanterv helyi viszonyokra adaptálásában,
  • havi kétszer 50 perc hospitálási lehetőséget biztosítunk,
  • havi egy közel kétórás workshop, ahol ki is próbálhatják a tanultakat
  • folyamatos mentorálás, személyes látogatás biztosítása